Izrada sajta – 7 bitnih faktora za dobar sajt

Izrada sajta je jedna od mnogobrojnih stavki sa kojima se susreće svako ko otvori novu firmu. Bilo da je u pitanju salon lepote, advokatska kancelarija, privatna škola ili bilo šta drugo što je otvoreno zarad generisanja prihoda, treba da se na adekvatan način predstavi što većem broju ljudi. A postoji li bolji način od toga nego što je internet prezentacija? Nakon samo par klikova, potencijalni korisnici mogu da sanaju sve što ih zanima, pa i više od toga. Tu je ključ – to više od toga može da ih privuče ili odbije.

Na primer, pretpostavimo da Maja želi da upiše sina u privatnu osnovnu školu. Ukucaće u Gugl reči kao sto su „privatna osovna škola Beograd“ ili „privatna osnovna škola cena“. Izaćiče joj oko 150 000 rezultata od kojih će ona otvoriti prvih par. Klikom na njih, ona odlazi na sajt svake od tih škola. Maja je možda želela da sazna cenu školarine, ali sa sajta će dobiti još podataka. Ako vidi zastareli sajt sa pravopisnim greškama u tekstu, teško da će takovoj školi ukazati poverenje da opismeni njeno dete.

Sa druge strane, moderan sajt, koji kroz svoj dizajn, slike i tekstove prenosi poruku da se radi o kvalitetnoj školskoj ustanovi, uliće Maji više poverenja. To je ono „nešto više“ – Maja je želela da sazna cenu, a dobila je još neke informacije. Sada je jasno kolika je važnost internet prezentacije u pretvaranju interesenata u klijente spremne da nekome povere svoj novac.

Upoznajte svoje klijente

Dakle, da bi izrada sajta imala smisla za određenu firmu, potrebno je da taj sajt pretvara interesente u kupce. Da biste to postigli trebalo bi da dobro znate ko su vaši korisnici. Ovo je jako bitno i ne postoji način da se dovoljno naglasi! Postoje velike kompanije, kao što je Coca-Cola, čiji sajt posećuju ljudi različitih godina, navika i platežne moći. Oni su svetski brend i orijentisani su globalno. Tako velike kompanije imaju timove (da, množina) vrhunskih marketing stručnjaka koji za njih rade segmentaciju tržišta.

U slučaju manjih kompanija, koje deluju lokalno, bitno je što bolje isprofilisati ciljnu grupu. Prethodno pomenutoj školi, ciljna grupa su mladi roditelji koji mogu svojoj deci da priušte privatno školovanje. To znači da poruka: „Jeftino školovanje za vaše dete“, ukoliko bi bila istaknuta na sajtu, ne bi imala puno smisla. Kada dođete kod nas u Infogate i porazgovarate sa našim timom, potrebno je prvo da zajednički profilišemo vaše klijente i pokušamo da predvidimo njihova očekivanja.

Lepota je u oku posmatrača

Sada znamo kome se obraćamo i u skladu sa tim radimo dizajn sajta. Generalno gledano, iako su ukusi različiti, postoje bitna pravila koja razlikuju dobar web dizajn od lošeg. Evo nekoliko njih:

  • Usklađena paleta boja
  • Dosledan izgled svih stranica
  • Pravilno korišćenje tipografije
  • Poštovanje principa vizuelne hijerarhije
  • Jednostavne kontakt forme
  • Prilagodljivost različitim uređajima – responsive web dizajn.

Brzo, brže, najbrže

Pored toga što treba da bude vizuečno interesantan dobar sajt mora da bude i brz. Prvi razlog za to je očigledan. Jasno je kao dan da sve manje ljudi ima dovoljno strpljenja da čeka duže od par sekundi da se nešto otvori na njihovom ekranu. Međutim, drugi razlog je možda još bitniji – brzina sajta utiče na njegovu vidljivost na pretraživačima. To znači da Gugl daje prednost bržem sajtu, kada su drugi parametri isti. Ovo nas vodi do sledeće stavke.

Sajt koji će neko i pronaći

Naravno da je bitno da sajt izgleda lepo i da komunicira pravu poruku ali jednako je važno da ga pogleda dovoljan broj ljudi. Postoje statistike koje ukazuju na to koji procenat osoba koje dođu na sajt kasnije i kupi taj proizvod ili uslugu. Te statistike variraju od delatnosti do delatnosti, ali svakako je bitno da broj posetilaca bude što veći. Odnos kvaliteta (da dođu posetioci koje to zaista i interesuje) i kvantiteta (da ih bude što više) siguran je recept za uspeh.

Izrada sajta kao marketinški alat

Osim što koristi kao vizit karta kompanije, sajt može da bude i izvanredan marketinški alat. Osim toga što se pojavljuje u organskoj (neplaćenoj) pretrazi na Guglu, sajt takođe može da se koristi i pri postavljanju plaćenih oglasa tzv. advordsa. Kod kreiranja Fejsbuk kampanja, takođe se saobraćaj može usmeravati ka sajtu. Ovo je veoma korisno novim kompanijama, koje još uvek nemaju dovoljan broj lajkova na svojoj zvaničnoj Fejsbuk stranici.

Izrada sajta i poziv na akciju

Ne treba zaboraviti šta je glavna svha kada je u pitanju izrada sajta – prikazati i prodati. Ukoliko drugi deo izostane, izostaće i profit. Zbog toga je bitno da veb prezentacija ima jasno istaknut i vidljiv poziv na akciju. Svi smo se već mnogo puta susretali sa natpisima poput „kupi odmah“, „rezeriši“, „naruči“. Iako su ponekad nametljivi, ovakvi pozivi na akciju služe da preusmere posetioce ka krajnjem cilju.

Praćenje i unapređivanje

Praćenje rezultata nakon izrade sajta veoma je bitno za njegovo dalje održavanje. Prate se metrike poput broja poseta, bauns rejta (šta je to pročitajte ovde), broja pregledanih stranica pri jednoj poseti, brzine učitavanja, ranga na Guglu itd. Parametri koji se ne ponašaju zadovoljavajuće kroz duži vremenski period ukazuju na to da nešto treba promeniti. U Infogejtu smo se često susretali sa zahtevima da povećamo brzinu učitavanja nekog sajta, ili da mu smanjimo bauns rejt.

Onlajn prodavnice

Iako nisu obavezni element kada je u pitanju izrada sajta, internet prodavnice mogu značajno da unaprede poslovanje i prošire tržište. Zamislite prodavnicu ručno rađenog nakita koja se nalazi u Dobanovcima. Malo je osoba koje bi se zaputile tamo iz Niša zarad jednog prstena ili narukvice. Međutim, ukoliko postoji opcija onlajn kupovine, klijenti širom Srbije mogli bi da naručuju ono što im se dopada. Takođe, ne bi bilo portebe za otvaranjem novih lokala i plaćanjem dodatnih troškova.

Onlajn prodavnice se ne ograničavaju samo na fizičke proizvode. Tako, preko interneta možete kupiti i digitalne proizvode poput muzike, filmova i knjiga, ali i rezervisati sobu u hostelu ili uplatiti školu stranih jezika. Ukoliko imate potrebu da proširite svoje poslovanje kroz ovakav vid prodaje, zakažite besplatnu konsultaciju sa Infogate timom. Pomoći ćemo vam da odredite tip onlajn šopa koji je najbolji za vašu delatnost, ali i da izaberete adekvatan način plaćanja i isporuke.

 

Infogate agencija se bavi izradom sajtova, optimizacijom za pretraživače kao i osmišljavanjem sadržaja za vaš sajt. Na našem blogu obrađujemo teme iz ove oblasti koje su korisne za naše klijente.