Kako optimizovati sajt uz pomoć internih linkova

Vaš sajt treba da ima linkove da bi mogao da se rangira. Naime, Google može da pronađe vaše stranice i postove samo kada su povezani sa drugim sadržajima na webu. Uz to, interni linkovi pomažu Guglu da stekne sliku o strukturi vašeg sajta. Linkovi uspostavljaju hijerarhiju na vašem sajtu i daju na značaju onim stranicama koje su u stvari i najvažnije. Hajde da otkrijemo kako optimizovati sajt uz pomoć internih linkova!

Šta su interni a šta eksterni linkovi?

Svaki sajt se sastoji od internih i eksternih linkova. Interni linkovi povezuju stranice i postove na vašem sajtu, a eksterni linkovi povezuju vaše stranice sa drugim sajtovima. U ovom tekstu, fokusiraćemo se na interne linkove i saznati kako optimizovati sajt uz pravilno interno linkovanje.

Zašto su linkovi važni za Google?

Googlov robot (Googlebot) prelazi sa sajta na sajt tako što prate linkove. Ovo se zove krolovanje (engleski crawling). Googlebot prvo ulazi na početnu stranicu sajta, počinje da je renderuje i prati prvi link. Praćenjem linkova, Google određuje u kakvom su odnosu određene stranice, postovi i drugi oblici sadržaja. Na taj način on utvrđuje koje se stranice bave sličnom temom.
Da bi bolje razumeo odnos između stranica, Google deli vrednost linka kroz sve linkove na sajtu. Često, početna stranica ima najveću vrednost jer ima najviše linkova ka njoj. Ova vrednost linka će biti raspodeljena na sve linkove koji postoje na toj stranici. Vrednost linka koja se prenosi na sledeću stranicu takođe će biti podeljena na sve linkove na toj stranici i tako dalje.

Ukoliko ovo razumete, shvatićete da veliki broj (internih) linkova ka nekoj stranici prenosi veću vrednost toj stranici. Zbog toga što Google procenjuje da je stranica sa mnoštvom kvalitetnih linkova važnija, ta stranica će imati bolje šanse pri rangiranju.

kako optimizovati sajt internim linkovima

Određivanje strategije internog linkovanja

Kada je u pitanju SEO, od ključnog je značaja da se strategija internog linkovanja stalno prati i unapređuje. Dodavanjem adekvatnih internih linkova, dajete Guglu do znanja koje su značajne stranice, koja je njihova vrednost, kao i kakav je njihov međusobni odnos.

Idealna struktura

Kada se pitate kako optimizovati sajt putem internog linkovanja, pokušajte da zamislite da je vaš sajt piramida sa najvažnijim sadržajem na vrhu. Na ovom sadržaju se temelji sajt. Trebalo bi da postoji veliki broj linkova od tematski srodnih stranica na sajtu ka tom, najbitnijem sadržaju. Na taj način, veliki deo vrednosti linka se prenosi na te stranice.

Sa druge strane, trebalo bi takođe da linkujete sa tih najbitnijih stranica koje se nalaze gore, ka donjim nivoima. Naravno, i u ovom slučaju je bitno da stranice budu tematski srodne. Kada radite interno linkovanje ka srodnom sadržaju, dajete Guglu do znanja koje stranice imaju informacije o sličnoj oblasti.

Znači, idealan sajt izgleda kao piramida.

Ne zaboravite da linkujete i sa vrha

Osim linkovanja sa stranica koje se bave sličnim temama, možete povećati autoritet stranicama na kojima se temelji vaš sajt tako što ćete dodati linkove ka njima sa početne strane ili iz glavnog menija. Na taj način, najvažnije stranice će dobiti na vrednosti i postati bolje vrednovane od strance Gugla.

Kako optimizovati sajt pomoću linkovanja ka taksonomijama

Kada razvijate strategiju kako optimizovati sajt, treba da uzmete u obzir i taksonomije. Ukoliko vodite blog, može biti korisno da dodate interne linkove ka taksonomijama kojima pripada neki post. Linkovanje ka kategorijama i tagovima pomaže Guglu da razume strukturu vašeg bloga i takođe pomaže čitaocima da lakše pronađu srodne postove.

search bar na sajtu

Linkovanje ka srodnim postovima

Kao što je već pomenuto, linkovanje ka srodnim postovima olakšava Guglu da razume strukturu vašeg sajta. Da bi posetioci pročitali više informacija o određenoj temi, možete dodati postaviti link ka jednom ili ka više srodnih postova na kraju svog teksta. Postoje WordPress dodaci (plugins) koji dodaju čitave sekcije sa srodnnim postovima u vaš članak. Ukoliko se odlučite da koristite ovakav alat, proverite prethodno da li su postovi koje on izbacuje zaista najbolja opcija za srodne postove. Kada niste sigurni ručno dodavanje linkova ka drugim postovima predstavlja bolje rešenje.

Linkovanje ka popularnim ili skorašnjim postovima

Poslednja opcija koju ćemo spomenuti je interno linkovanje ka najpopularnijim ili najnovijim člancima sa vašeg sajta. Ovi linkovi mogu da budu izdvojeni u posebnoj sekciji koja se nalazi u sajdbaru ili futeru.

Dobra strana ovakvog pristupa je što se vrednost linka prenosi na te linkovane članke sa mnogobrojnih stranica i postova. Takođe, veća je verovatnoća da će posetioci otići na te postove, pa će samim tim i veća količina saobraćaja ići ka njima. To je pozitivan signal koji će Google uzeti u obzir pri rangiranju.

Još neke informacije o internom linkovanju

Linkovi koji nisu za praćenje

Na vašoj stranici će se verovatno naći i linkovi koji nisu bitni za SEO. Ukoliko, na primer, na početnoj stranici imate neki link namenjen logovanju korisnika, ne želite da taj link prebacuje vrednost ka stranici za logovanje: nema potrebe da se ova stranica rangira među rezultatima pretrage.

U prošlosti, mogli ste da sprečite gubljenje vrednosti linka tako što ćete dodati „no-follow“ tag. Na taj način se Googlebot obaveštava da ne treba da prati link ka određenoj stranici, tako da se vrednost ne prenosi putem tog linka.

Možete pomisliti: „Dodaću no-follow ka manje bitnim stranicama da bi više vrednosti prešlo na bitnije stranice“. Ovo je zaista i funcionisalo u prošlosti, ali je Google postao pametniji. Izgleda da vrednost linka potpuno nestaje kada se doda „no-follow“ tag određenom linku. Zbog toga, u 2017. ima više smisla stavljati manji broj linkova na određenu stranicu, nego dodavati „no-follow“.

Bitno je da znate da dodavanje „no-follow“ taga ne znači da ljudi neće moći da pronađu te stranice među Guglovim rezultatima pretrage. Ukoliko ne želite da se određene stranice nađu u rezultatima pretrage, možete im dodeliti „no-index“ tag. Ovo znači da Google ne treba da renderuje te stranice i da taj sadržaj ne treba da uvrsti među svoje rezultate.

Ankor tekstovi

Kada ste odlučili koji linkovi treba da se nađu na stranici i kojim stranicama treba da se prenese vrednos linka, važno je upotrebiti adekvatan ankor tekst. Ankor tekst je tekst koji posetioci sajta vide i na koji oni kliknu, a link je u stvari dodat tom delu teksta.

Vreme je da dodate linkove

Prilično je jasno kako optimizovati sajt kada koristite interne linkove. Bez njih, vaš sadržaj će se teško rangirati na pretraživačima! Kada imate jasnu strategiju za interno linkovanje, možete odrediti koji su sadržaji povezani i koji postovi i stranice imaju najveću vrednost. Ukoliko pratice smernice koje smo dali u ovom tekstu, i Google i posetioci će bolje razumeti vaš sajt što će, naravno, povećati vaše šanse da budete dobro rangirani.

Infogate agencija se bavi izradom sajtova, optimizacijom za pretraživače kao i osmišljavanjem sadržaja za vaš sajt. Na našem blogu obrađujemo teme iz ove oblasti koje su korisne za naše klijente.