Kako reklamirati sajt – 9 proverenih tehnika

Napravili ste sajt za vašu firmu… I šta sad? Saobraćaj neće doći sam od sebe, pa se postavlja logično pitanje – kako reklamirati sajt.

Nakon što su dizajner i programer uradili svoj deo posla, vreme je da se angažujete oko promocije sajta. Na taj način ćete povećati prodaju, ali i zadobiti veliki broj potencijalnih kupaca.

U ovom tekstu ćete pronaći 9 proverenih tehnika koje će vam pomoći da naučite kako reklamirati sajt.

Optimizacija za pretraživače (SEO)

SEO je proces povećanja vidljivosti sajta na pretraživačima.  Naravno, svakome je cilj da bude prvi na Guglu.

Zbog toga, stranice se optimizuju za ključne reči ili fraze koje će neko tražiti, a relevantne su za ono čime se bavite.

Razmislite i sami: kada nešto tražite na Guglu, da li idete dalje od prve, eventualno druge stranice sa izlistanim rezultatima. Najverovatnije ne. Isto tako se ponašaju i vaši potencijalni klijenti.

Zbog toga je bitan SEO.

Neki od najboljih načina da poboljšate svoj organski položaj na Guglu su da preradite postojeće tekstove, napravite kvalitetnu strukturu svake stranice (naslov i podnaslovi), povećate broj linkova ka vašem sajtu i poboljšate način na koji povezujete interne linkove.

SEO je proces koji zahteva dosta vremena, naročito u početku, ali je jako bitan ukoliko želite da vam se poveća broj organskih poseta (posete sa Gugla koje nisu plaćene).

Od momenta kada optimizujete sajt, biće potrebno da prođe nekoliko meseci dok se ne primete značajniji rezultati.

SEO natpis u svesci

Pisanje bloga i gostovanje na drugim blogovima.

Kada na svom sajtu stalno imate nove tekstove koji su interesantni i originalni, svakako ćete se izdvojiti od konkurencije koja ne vodi blog.

Takođe, ukoliko pišete za druge, dobro pozicionirane blogove u svojoj industriji, sa njih možete privući znatnu količinu saobraćaja ka vašem sajtu.

Računar na kojem se piše blog

Plaćanje po kliku (PPC)

Osim organskih rezultata, Google za određene ključne reči izlistava i plaćene reklame.

Evo kako reklamirati web sajt uz korišćenje PPC strategije.

Plaćate određenu sumu novca za svaki klik koji vaš oglas dobije sa pretraživača. Naravno, vaš cilj je da tog posetioca nakon dolaska na sajt konvertujete u kupca.

Kada podešavate Google Adwords ne postoji minimalan iznos koji treba da potrošite. Budžet možete da ograničite i na par stotina dinara dnevno. Takođe, cenu svakog klika možete da postavite i na manje od 10 dinara.

Vaš glavni fokus pri određivanju cene po kliku je da imate što veći povraćaj investicije (ROI). Zbog toga, izaberite reči koje imaju veliku traženost, a nisku cenu po kliku. Najbitnije je da su te reči relevantne za ono što vi imate da ponudite tržištu.

Savet: Posebnu pažnju obratite na pisanje samog oglasa, jer od njega zavisi koliko će ljudi kliknuti na vaš rezultat. Ukoliko vam pisanje nije jača strana. u ovome vam može pomoći naš profesionalni kopirajter.

PPC slika

Facebook oglašavanje

Milioni ljudi svakodnevno koriste Facebook, pa je ovo jako dobar kanal za promociju vašeg sajta.

Iako su se na Fejsbuku ranije uglavnom nalazili mladi, sada vreme na toj društvenoj mreži provode osobe najrazličitijih godina, interesovanja, nivoa obrazovanja i navika.

Kako reklamirati sajt na Fejsbuku?

Facebook oglašavanje vam daje mogućnost da targetirate određenu geografsku lokaciju, prijatelje osoba kojima se već sviđa (lajkovale su) vaša stranica. Takođe, možete se fokusirati na određene ciljne grupe koje filtrirate prema godinama ili interesovanjima.

Plus, ovo je cenovno efikasan način da dođete do novih posetilaca – možete podesiti dnevni budžet, a i  sistem plaćanja. Imate opciju da plaćate po kliku ili svaki put kada neko vidi vaš oglas (iako nije kliknuo).

Slično kao i kada je u pitanju Google Adwords, ovaj vid promocije vam daje mogućnost da osobe koje posećuju Facebook odatle dovedete na vaš sajt.

facebook logo i simbolil

 YouTube

Kreiranje video materijala i njihovo postavljanje na YouTube može da pomogne da vas neko prvenstveno pronađe na ovom sajtu. Odatle, ne samo što Google indeksira vaš sadržaj, već postoji i mogućnost da ga neko postavi (embed) na svoj blog ili podeli putem društvenih mreža.

Iako je svakome želja da ima viralan video, važno je imati na umu da video materijal ne mora da ima milion pregleda da bi privukao saobraćaj ka vašem sajtu. Ali, bitno je da u svoj video uključite poziv na akciju, odnosno da kažete gledaocima gde da odu (na vaš sajt), kako (gde se nalazi link ka sajtu) i zbog čega (besplatni bonus sadržaj, takmičenje i sl.).

youtube čovek koji gleda televizore

Email marketing

Email marketing je sjajan pristup za privlačenje posetilaca ka sajtu jer je većini potrebno da se nekoliko puta nađu na sajtu pre nego što obave kupovinu (ili se odluče za neku uslugu).

Ovaj vid marketinga je prisutan već godinama, i još uvek je jedan od vodećih načina za zadobijanje novih i održavanje baze postojećih klijenata.

Dajte posetiocima dobar razlog da se prijave na vašu mejling listu (neko takmičenje, besplatne savete i sl.) i onda im s vremena na vreme šaljite sadržaj koji će za njih biti od koristi.

Ohrabrite ih da redovno posećuju vaš sajt tako što ćete ih obaveštavati o novim proizvodima, uslugama, tekstovima, popustima i svemu onome što može da ih zainteresuje.

email marketing slika

Reklama od usta do usta

Kako reklamirati sajt od usta do usta? Tako što ćete ponuditi uslugu koja zaslužuje dobre ocene na forumima i društvenim mrežama.

Svaka preporuka koju neko postavi online, definitivno može da dovede još saobraćaja ka vašoj web stranici. I sami znate da, kad tražite frizera, restoran ili hostel, često proverite kako je taj objekat ocenjen na forumima i drugim sličnim sajtovima.

Takođe, fokusirajte se da izgradite dobre odnose sa vašim Facebook fanovima, jer i oni imaju mogućnost da vas ocenjuju, ali i da daju usmene preporuke svojim prijateljima, roditeljima i komšijama.

Dobar glas se daleko čuje.

crtež dve žene koje šapuću

Društvene mreže

Slično kao što to radi email marketing, i društvene mreže vam mogu pomoći da komunicirate sa vašim potencijalnim klijentima i da ih ohrabrite da izvrše kupovinu.

Treba da im ponudite dobar razlog da lajkuju vašu Facebook stranicu ili da vas zaprate na Tviteru, ali takođe treba da redovno delite (share) sadržaj sa vašeg sajta na društvenim mrežama. Na taj način ćete ih navesti da pročitaju najnoviji sadržaj koji ste objavili.

društvene mreže logoi

PR

Kada su u pitanju veći brendovi, reputacija i imidž koji imaju mogu da ostvare zavidan uticaj pri privlačenju posetilaca na sajt.

Takođe, kao pojedinac, kroz adekvatno osmišljene PR strategije, možete se pozicionirati kao ekspert u određenoj oblasti. Na taj način ćete povećati stopu konverzije jer ljudi uglavnom veruju ekspertima, a samim tim, sa manje bojazni, od njih naručuju proizvode ili usluge.

Sada ste naučili kako reklamirati sajt. Pročitajte ovaj tekst još jednom i stupite u akciju.

Kakve su rezultate postigle gore nabrojane tehnike kada je u pitanju vaš sajt? Da li se i vama povećala posećenost?

Infogate agencija se bavi izradom sajtova, optimizacijom za pretraživače kao i osmišljavanjem sadržaja za vaš sajt. Na našem blogu obrađujemo teme iz ove oblasti koje su korisne za naše klijente.