Pisanje tekstova od preko 3000 reči – uputstvo korak po korak

Pisanje tekstova je jedna od najboljih stvari koje možete uraditi u okviru svoje onlajn marketing strategije. Preciznije rečeno – pisanje dugačkih tekstova.

Naime, tekstovi koji su duži od 3000 reči predstavljaju nešto između klasičnog web članka i vodiča, što ih čini jedinstvenom vrstom sadržaja. Može se reći da je takav tekst detaljan, ali ipak ne preterano dugačak.

To je savršeni tip web sadržaja koji zaista pomaže čitaocima da se informišu o nekoj temi.

Osim toga, dugački tekstovi vas prikazuju kao osobu od autoriteta u određenoj oblasti i rado su linkovani sa drugih sajtova i deljeni na društvenim mrežama.

Veliki broj veoma uspešnih marketing strategija često se oslanja baš na ovaj vid sadržaja. Mislite li da je slučajnost?

Sada verovatno razmišljate: „Ali kako ja da napišem te predugačke tekstove? Ne znam ni gde da počnem.“

Ukoliko imate barem ideju o članku koji biste pisali, to je dovoljno za početak. Sve što vam je potrebno je ideja, vreme i, naravno, veštine snalaženja na Guglu.

Ovo je nešto što se lako uči, tako da se nadam da ćete sigurno uspeti da napišete svoj prvi tekst od preko 3000 reči u roku od par dana.

Da li ste spremni? Hajde da počnemo.

Pišite o onome što znate

Prvo, da razjasnimo nešto.

Često mi se dešava da čitam dobro strukturiran tekst, ali je njegov sadržaj potpuno bez veze. Uvek mi bude jasno da taj autor nije dovoljno izučio oblast o kojoj će pisati.

Ukoliko u nekom članku primetite veliki broj nejasnih izjava i ako se uglavnom oslanja na citiranje drugih, možete se kladiti da osoba koja je ovo pisala ne zna dovoljno o toj temi.

Kada pišete preko 3000 reči, treba da poznajete ono o čemu pišete.

Na primer, ja mogu da napišem 3000+ reči o optimizaciji sajta a da ne trepnem. Međutim, ako bi trebalo da napišem dugačak tekst o tome kako trenirati fudbalski tim, nastao bi problem.

Pisanje tekstova od 3000 reči zaista zahteva puno znanja o izabranoj temi. Ukoliko improvizujete i izmišljate pojedinosti, finalni proizvod sigurno neće biti najsjajniji.

Ali, kada pišete o nečemu što poznajete, vaše znanje i iskustvo će se osetiti u tekstu. Vaši čitaoci će moći da prepoznaju da ste ekspert u toj oblasti.

I što je najvažnije, vaš članak neće biti dosadan. Biće bogat informacijama i temeljno napisan.

Sada kada smo to razjasnili, možemo da pogledamo kako izgleda pisanje dugačkog sadržaja.

Sastavljanje grube skice

Kada se pomene skica, većina ljudi pomisli na ovo:

pisanje tekstova gruba skica

Iako ovakve skice mogu biti sjajne za pisanje akademskih radova, za web članke su suviše komplikovane.

Bolje je da koristite jednostavniju skicu. Na primer, možete sastaviti listu svih podnaslova koji će se naći u tekstu. Ili to može da bude lista sa glavnim stavkama o kojima želite da pišete.

Kako god, bitno je samo da ne trošite previše vremena na grubu skicu. Pređite što pre na samu izradu teksta.

Pisanje tekstova i pravi izvori informacija

Izvori informacija su od ključnog značaja za uspeh vašeg članka. Ukoliko nemate dobre izvore, ni čitaoci vam neće verovati.

Izvori informacija treba da zadovolje dva važna kriterijuma: da budu pouzdani i da budu relevantni.

Pokušajte da koristite izvore koji su poznati po svom kredibilitetu. Studije slučaja su uvek dobar izbor.

Evo par ideja za resurse koje možete koristiti da nađete informacije:

  • Onlajn publikacije
  • Sajtovi koji se bave istraživanjima
  • Stručni blogovi iz vaše branše

Uvek se više oslanjajte na primarne nego na sekundarne izvore. Primarni izvori su na primer originalna istrživanja.

Naravno, ne morate vi ili vaša kompanija da kreirate te primarne izvore. Možete citirati nekog drugog i navesti rezultate istraživanja koje je ta osoba obavila. I to se računa kao primarni izvor.

Jedan od najboljih saveta vezanih za pisanje je: Prvo pronađite izvore informacija. 

Ako ovo ostavite za kasnije, biće teže da na prirodan način dodate ove informacije u članak. Ali, ako ih nađete pre nego što počnete da pišete, možete ih koristiti kao osnovu za svoj tekst.

Pisanje će biti lakše, a argumenti će delovati ubedljivije.

Ponovo pogledajte svoju skicu i odredite ključne stavke koje želite da istaknete. Pronađite jedan ili dva primarna izvora informacija za svaku stavku. Ovo će vam pomoći da vaši argumenti na pravi način budu potkrepljeni činjeniacma.

Detaljniji nacrt

Kada ste pronašli izvore informacija, vreme je da sačinite detaljniji nacrt.

Ovo je jedan od razloga zbog kojih čitaoci ne vole kratke tekstove – nisu dovoljno detaljni.

Na primer, ako biste od mene tražili da napišem članak od 500 reči o faktorima koje boduje Gugl, mnogo bitnih informacija bilo bi izostavljeno.

Naravno, kratki sadržaji mogu biti odgovarajući u određenim slučajevima, ali ne kada želite da prikažete sebe ili svoju kompaniju kao autoritet u određenoj oblasti. Tada vam je potreban duži sadržaj, a to podrazumeva i fokus na detalje.

Mnogi blogeri prave početničku grešku i pretpostavljaju da njihovi čitaoci znaju o čemu oni pišu. Nemojte se oslanjati na tu pretpostavku, jer tako možete izgubiti deo čitačke publike.

Postoji neko opšte pravilo – bolje je ići previše u detalje nego nedovoljno. Imajte ovo na umu kada budete pisali svoje teksotve.

Kada počnete da pišete, pustite da pisanje ide svojim tokom. Pišite šta god vam padne na pamet, čak i ako mislite da je loše. U ovom trenutku, vaš cilj je da „bacite reči na papir“ odnosno web stranicu. Ako vam se ne dopadne, uvek možete da menjate tekst.

Razbijte članak u celine

Kada pišete veoma dugačak tekst, jako je važno da je sadržaj podeljen po celinama. Objasnite temeljno svaku od njih.

Kada pišete svoj prvi nacrt članka, pokušajte da odgovorite na osnovna pitanja kao što su:

  • Da vam je ova tema potpuno nepoznata, koja biste pitanja imali?
  • Da li ste „razbili“ svaki deo u lako čitljive celine
  • Da li ste koristili izraze koji će pojedinim čitaocima biti teško razumljivi?

Ako pišete o naprednim stvarima vezanim za neku temu, uključite i vodič za početnike na početku teksta. Na taj način, nedovoljno upućeni čitaoci moći će da nauče osnove pre nego sto dođu do naprednijeg dela teksta.

Takođe, možete da uključite i sadržaj (table of contents) na početak teksta. Evo kako je to urađeno na sajtu The Hostel Girl:

sadržaj članka

Zapamtite, vaš cilj je da pomognete svojim čitaocima, a sadržaj pomaže da se tekst podeli na manje, lakše svarljive zalogaje.

Postavite stubove

Ponovo pogledajte svoj nacrt i obratite pažnju na glavne stavke. Trebalo bi da imate 5-7 glavnih stavki koje želite da istaknete.

Tih 5-7 stavki su vaši stubovi i oni treba da drže ceo tekst.

Naslov je tema teksta a podnaslovi najčešće označavaju glavne stavke. Ovo je struktura kojoj je dobro težiti.

Poslednja opaska u vezi sa vašim nacrtom: neka bude duži nego što će biti tekst. Tokom procesa editovanja verovatno ćete obrisati više nego što mislite.

Preporučujem da idete oko 400-500 reči preko, za svaki slučaj. Ukoliko ciljate da vaš tekst ima 3000 reči, napišite 3.400 – 3.500 u svom nacrtu.

Editujte nemilosrdno

Sada je vreme da uredite (editujete) članak.

Kada editujete sopstveni tekst, treba da budete brutalno iskeni prema sebi. Lako je izgubiti ponešto iz vida: tekst vam je isuviše poznat, pa možete prevideti greške.

Da se ovo ne bi dogodilo, odložite editovanje za dan ili dva. Kada ponovo pogledate članak, bićete objektivniji.

Počnite da čitate svoj tekst, po mogućnosti naglas. (Znam, potrajaće ali na taj način ćete uočiti greške koje bi vam možda promakle).

Na kraju, pročitajte tekst još jednom, sporo. Da li sve rečenice imaju smisla? Da li su sve fraze potpuno jasne? Budite nemilosrdni i sitničavi dok editujete.

Možete se poslužiti i sledećim trikom:

  1. Otvorite Google Translate
  2. Kopirajte mali deo teksta (od oko stotinak reči)
  3. Kliknite na ikonicu na kojoj je nacrtan zvučik
  4. Gledajte u tekst dok slušate čitanje i istovremeno ispravljajte greške
  5. Kada završite, kliknite na x i ponovite sve sa sledećim delom članka.

Ukoliko pišete na engleskom, možete koristiti i Grammarly, kako biste lakše otkrili slovne i gramatičke greške. Takođe, možete da koristite aplikaciju koja se zove Hemingway.

Kada sve to završite, pogledajte svoj članak još jednom, na brzinu. Ako sve izgleda kako treba, možete da ga objavite.

Zaključak

Ovo i nije bilo tako teško, zar ne?

Najbolje od svega je što vremenom i uz praksu postaje još lakše.

Pisanje tekstova koji su dugački, dakle, može se svesti na univerzalnu formulu: odaberite temu, pronađite izvore informacija, napravite stubove, pišite detaljno i pažljivo editujte tekst. Ovu formulu možete primeniti na svaki dugačak članak, u bilo kojoj oblasti.

Ako pišete o nečemu što dobro poznajete, sa ovom formulom vam je uspeh zagarantovan. Sve što vam je potrebno je vreme i malo motivacije.

Kada bolje razmislim, pisanje tekstova od preko 3000 reči u stvari je lakše nego pisanje tekstova od 500 – 700 reči. Možete temeljno da obradite temu, bez potrebe da preskačete detalje.

Ipak, potrebno je dosta prakse da bi se pisali vanserijski dobri dugački tekstovi.

Iskoristite ovu formulu i usavršavajte svoje veštine iz dana u dan. Svakako ćete, pišući sve bolje i bolje, pozicionirati sebe ili svoju kompaniju kao autoritet u određenoj oblasti.

Koji su izazovi sa kojima se susrećete kada je u pitanju pisanje tekstova od 3000+ reči?

 

Infogate agencija se bavi izradom sajtova, optimizacijom za pretraživače kao i osmišljavanjem sadržaja za vaš sajt. Na našem blogu obrađujemo teme iz ove oblasti koje su korisne za naše klijente.