SEO optimizacija web sajta – trendovi za 2017.

Ukoliko pratite trendove kada je u pitanju SEO optimizacija web sajta, verovatno ste primetili da se sve veći akcenat stavlja na kontent. Međutim, osim fokusa na dobar kontent, potrebno je obratiti pažnju i na druge elemente koji mogu da doprinesu boljem rangiranju na pretraživačima.

Evo koji su pojmovi sve bitniji kada je u pitanju SEO:

  • semantička pretraga,
  • indeksiranje prvenstveno za mobilne uređaje,
  • dubinsko učenje i
  • RankBrain.

Oni su postali neizbežni u 2017. za svakoga ko optimizaciju sajta shvata iole ozbiljno. Takođe, ovi pojmovi pružaju uvid u pravac u kojem će se optimizacija sajta kretati u budućnosti.

Zbog svega navedenog, od presudnog je značaja da kompanije ponovo procene svoju SEO strategiju i usklade je sa pomenutim trendovima.

Da bismo vam pomogli da što lakše idete u korak sa inovacijama na ovom polju, analizirali smo kako pravci u kojima se kreće digitalna transformacija utiču na SEO.

Hajde da zajedno pogledamo do kakvih smo zaključaka došli.

ruke koje drže mobini telefon

Prvenstvo mobilnih uređaja pri indeksiranju (mobile first pristup)

S obzirom na to da sve veći broj ljudi koristi mobilne uređaje kada pretražuje internet, Google polako prelazi na mobile first pristup. Šta to zapravo znači?

Nekada je su Google roboti, kada naiđu na neki sajt, prvo indeksirali stranicu namenjenu desktop računarima. Zatim su tražili da li postoji i stranica za mobilne uređaje. Međutim, sa mobile first pristupom, situacija se potpuno obrnula. Roboti prvo idu na mobilnu stranicu, a tek nakon toga prelaze na stranicu koja je na desktopu.

Zbog čega je došlo do ovakve promene? Odgovor je jednostavan. Skoro 60% upita za pretragu danas se obavlja sa mobilnih uređaja. Zbog toga je logično da im Google daje prioritet.

Pretraživanje interneta sa mobilnih uređaja

Pre nego što se fokus prebacio na ovaj vid pretrage, bilo je dovoljno imati običan responsive sajt da vi se zadovoljili zahtevi kada je u pitanju prilagođenost mobilnim uređajima.

Međutim, sa mobile first pristupom, potrebno je da na mobilnom sajtu imate ostale podatke koje Google roboti koriste za indeksiranje, kao što su na primer tagovi naslova i shema markapi.

Bitno je da mobilnoj verziji imate i Facebook Open Graph tagove, Twitter mape i linkove ka XML i media sajtmapama, kao i instrukcije za robote u vidu robots.txt fajla.

Drugim rečima, sve što ste radili kada je u pitanju seo optimizacija web sajta, sada treba da uradite i na mobilnoj verziji.

Alati kao što su, na primer, Chrome Developer Simulator Tool i Google Mobile Friendly Tool, koji omogućavaju simulaciju mobilnih uređaja na desktopu, pomažu vam da razumete šta Google robot može da kroluje, kako biste optimizovali sajt u skladu sa tim.

Takođe, Google Search konzola vam daje mogućnost da pregledate vaš sajt uz Google Smartphone Crawler.

sajtovi na različitim uređajima

AMP

Kada već pominjemo Mobile First indeksiranje, bitno je da sagledamo i logičnu posledicu koja iz ovog pristupa proizilazi: AMP. Ovo je skraćenica za Accelerated Mobile Page ili prevedeno na srpski – ubrzanu mobilnu stranicu. Ovaj koncept na najbolji način reflektuje promene nastale u ponašanju Guglovih korisnika.

Prateći moto „Kvalitetne mobilne stranice za svakoga!“, AMP teži da standardizuje mobilne stranice i omogući brzo učitavanje uz pojednostavljanu HTML5 verziju. AMP se kešira na klaudu, a ne na sopstvenom serveru.

U suštini, bazira se na jednostavnoj formuli: pojednostavljen kod + klaud keširanje = brza mobilna stranica.

Nastanak AMP koncepta je dokaz koliko su značajni mobilni uređaji kada je u pitanju SEO optimizacija web sajta.

Schema.org, glasovna pretraga i direktni odgovori

Struktuirani podaci, čitljiv i čist kod, kao i jasan tok informacija postaju od izuzetne važnosti u današnje vreme, kada broj sajtova ne prestaje da raste. Schema.org postoji od 2011. godine sa ciljem da pruži uniformno struktuiranje podataka.

Iako izraz „uniformno struktuiranje podataka“ ne zvuči naročito zanimljivo, ovaj koncept nas već nekoliko godina unazad priprema za nove i uzbudljive trendove koji dolaze: glasovnu pretragu i pružanje direktnih odgovora.

Kako da budete spremni za inovacije u pretrazi?

Kao prvo, obogatite postojeći sadržaj sajta struktuiranim podacima. Ovde može da vam posluži Guglov alat za testiranje – Structure Data Testing Tool.

Nakon toga, uverite se da vaša stranica ima čist kod i da pruža adekvatan, direktan oodgovor na neko pitanje koje Guglovi korisnici unose u pretraživač. Ovo je jako važno i za glasovnu pretragu i za pružanje direktnih odgovora.

Sve je više pretraga koje su u formi kao pitanja i počinju rečima: šta, ko, gde, kada i zašto.

Ukoliko koristite schema.org, možete da pružite direktne odgovore na ova pitanja uz pomoć obogaćenih fragmenata (rich snippets). Na taj način, bićete korak ispred svojih konkurenata.

LSI ključne reči

Kao i AMP, i LSI je engleska skraćenica. Predstavlja izraz Latent Semantic Indexing koji se odnosi na ključne reči. Kao što možete da pretpostavite, LSI su ključne reči koje imaju slično značenje, kao na primer aerobni trening i kardio vežbe.

Bitno je istaći da ovaj koncept daje bolje rezultate na poznatim svetskim jezicima nego na srpskom. Google još uvek ne tumači naš jezik dovoljno dobro da uvek može da poveže pojmove na ovaj način.

Pitate se čemu služe LSI ključne reči?

Odgovor je jednostavan – da pomognu Guglu da dovede u vezu vaš sajt sa nekim pojmom, čak i kada on nije eksplicitno pomenut.

Zbog toga, kada se radi SEO optimizacija web sajta, ne treba se fokusirati samo na pominjanje glavne ključne reči, već i na semantički relevantne reči i fraze.

RankBrain

RankBrain koristi mašinsko učenje i veštačku inteligenciju da što bolje prikaže rezultate za upite za koje još niko nije pretraživao Google.

U principu, kada neko ukuca određeni upit, Guglovi roboti kreću sa pretragom indeksiranih sajtova. Oni traže ključnu reč koju taj upit sadrži i uparuju je sa određenim stranicama. Međutim, sada Google razume i semantičko značenje pretrage, pa može da pronađe odgovor čak i kad se podaci ne pojavljuju među do sada indeksiranim sajtovima.

Da, Google je sistem koji uči i postaje sve pametniji i savršeniji. Postaje jasno koliko je bitno da se kvalitetno uradi optimizacija sadržaja sajta u semantičkom pogledu.

6. Šta ne raditi kada je u pitanju SEO optimizacija web sajta

Pop-apovi na mobinim stranicama nisu više poželjni. Oni ne samo što povećavaju vreme učitavanja, već deluju iritirajuće na posetioce. Zbog toga, od januara 2017, Google smanjuje rang sajtova koji ne vode računa o ovom faktoru. Omiljeni alati mnogih, kao što je na primer Sumome, polako će postati sve manje korišćeni, naročito na mobilnim uređajima.

Kada imate na umu sve što je prethodno pomenuto, jasno je da treba menjati SEO strategije u skladu sa trendovima koje nameće Google.

Koje su vaše dileme vezane za SEO? Da li ste probali da instairate AMP na vaš sajt?

Infogate agencija se bavi izradom sajtova, optimizacijom za pretraživače kao i osmišljavanjem sadržaja za vaš sajt. Na našem blogu obrađujemo teme iz ove oblasti koje su korisne za naše klijente.